måndag 14 september 2009

Utställningsanmälan

Har anmält mina båda småflickor, Frozen och Esprit, till utställning i december. Flickorna kommer att vara 5 respektive 9 månader gamla då. Det blir mitt och deras livs första trevande start in i en ny värld. Något som jag ser fram emot med skräckblandad förtjusning.

Själva anmälningsproceduren var inte en helt okomplicerad process i sig och som dessutom kryddades med klubbbyte, transfer och importförfaranden. Hoppas att jag har gjort allt rätt. Utan Whitetreasure's hjälp hade jag aldrig lyckats att klura ut alla måsten och i vilken ordning de skulle göras. Många varma tack, Annika, för stöd och stort tålamod!

Det kommer mera
Inte är saken klar i och med att pappersarbetet är i hamn. Så fort alla papper är på plats börjar förberedelserna inför själva utställandet. Jag ska:
  • Läsa in mig på det där där med utställningar
  • Lära mig utställningsbada katterna
  • Fixa burskynke, burskålar, burkisslåda osv
  • Göra en checklista m.m.

Men först - tålamod
Nu har den långa väntanlängtan satt in. Dagarna tills jag ska få hämta min lilla Frozen Heart går så långsamt, så långsamt.

Intalar mig gång på gång "Tålamod är en kattmattes bästa vän".

Det går sådär.

Jag vill ha henne HÄR och NU. Dumma, dumma klockorna som tickar så sakta, så sakta.

4 kommentarer:

  1. Skoj...Lycka Till..

    Mjaa du..Förstår att du Väntar & väntar & väntar ;)
    Men Snaart :) Då har du lill♥ Frozen Heart hos dig :)

    Jam & Kram från oss!!!

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Det skall bli sååå kul att faktiskt ha någon att åka med...du är varmt välkommen med :)

    SvaraRadera
  4. Tur att jag har dig Annika - annars hade jag aldrig vågat. Du är guld värd.

    SvaraRadera