måndag 18 januari 2010

Tillökning

Så hände det sig att det glada budskapet kom. Hon skulle bli min - den lilla blå honan som hade spunnit så gemytligt i min famn vid vårt allra första möte.



Brorsan höll full show och charmade skiten ur mig alldeles. En bedårande lila buspojke som satt som en staty med huvudet på sned en långlång stund och tittade på de långväga besökarna. Plötsligt verkade han bestämt sig för att tanterna skulle livas upp och hittade på allehanda krumbukter och bustrick, alltifrån hänga i bordsduken till att låtsasmumsa på granbarren i sopskyffeln. Det fick önskad effekt en hoper aktiverade tanter och kattgossen var nöjd.

I ett ombonat kattkrypin låg en blå liten kattunge, hans syster, en blåögd liten birmaflicka skönt betraktande besökarna. Just en sådan där liten blå tös som jag vill ha. En flicka som tyckte det var helt ok med lite avkopplande mysbuskill på magen. Inte gick det att låta bli att klämma lite extra på den lilla sötnosen. Lite trivsamt gos, satte igång ett bedårande ljudligt spinnande och strax därefter hade sömnen övermannat henne. Den sovande lilla dockan trängde för varje andetag sig allt djupare in mitt hjärta. Det var lätt att förstå att uppfödaren ville behålla henne men jag sa ändå att jag är intresserad av henne om, utifall att, hon skulle få för sig att ändra sig.

Efter moget övervägande bestämde uppfödaren sig för att hon trots allt inte skulle behålla lilldockan och att jag om jag var intresserad kunde få köpa henne.

Om jag var!

Lördagen den 6 februari kommer den lilla att flytta in och vi välkomnar henne med öppna famnen, full med gos och mys samt en gnutta bus.

3 kommentarer:

  1. Tur att man har ögon och öron öppna <3 /Annika

    SvaraRadera
  2. Tur att man vet vart man ska ta vägen om tristessen faller på och man behöver bli upppiggad ;-)

    SvaraRadera
  3. ***Mjauu Grattis*** till lill ♥ Jam & Kram från Oss!!!

    SvaraRadera