fredag 30 oktober 2009

Det blir inte alltid som man tänkt sig

Idag har jag med tungt hjärta lämnat tillbaka Frozen. Hon har verkligen gett vår familj stor gläjde och inte minst varit en bästislekis till Esprit. Hon har gått från klarhet till klarthet. Från att ha varit en liten skyggis till en sällskapsökande social kisse. Det har tyvärr visat sig att hon hon inte är lämpligt att avla på och dessvärre rymmer mitt uppfödning inte mer än tre fullvuxna katter. Det är viktigt att vår sista plats i katteriet fylls av en bra avels- och utställningshona.

Det är verkligen skönt att ha med en etablerad och seriös uppfödare att göra med. Inga problem att lämna tillbaka och öppen för diskussion och råd hela tiden. Jag vet att hon kommer att se till att Frozen får ett nytt bra hem. Det är en fin tröst och känns skönt att veta.



Visst är Frozen fortfarande en drömkatt och hjärtevärmare med sin pigga uppsyn, tokiga upptåg och glada busrus. Det är bara det att nu kommer hon att leva livet som sällskapskatt och bli någon annans alldeles underbara lurviga virveldröm.

Det är konstigt - att en sådan liten katt kan lämna ett så stort tomrum.

Lycka till Frozen
Tack för att vi fick lära känna dej och för att du berikade våra liv under dessa alldeles för få men galet glada veckor.

2 kommentarer:

  1. Ja, du....med tårar som rinner kännar jag din smärta...men jag vet att det finns någon annan prinsessa för dig. Kanske fortare än du tror. :)

    kramar i massor

    SvaraRadera
  2. *Gråter* med Er ♥ Jam & *Kram*

    SvaraRadera