söndag 26 april 2009

Kattungar på rymmen

Döm av min förvåning när jag tyst smög in för en smygtitt på kattungarna och bolådan var tom.

Hjärtat i halsgropen och särskild försiktighet utropades till familjemedlemmarna. Herrejösses hon kunde ha lagt dom. Förbud mot tunga rumpdump i soffor och sängar utfärdades. Alla måste se noga var de går och sätter sig och se sig ordentligt för först.

Tursam kattjakt

Det tog inte så lång tid förrän telningarna var funna. Vita hår på gubbens svarta jeans längst ner i hans garderob var tydliga vägvisare. Gubben var väldigt tydlig med att han inte ville ha kattungar i sin garderob.

Vad skulle jag erbjuda istället?

Tursamt nog hade jag för ett par dagar sedan fått låna WhiteTreasure's nybyggda fina bolåda. Ett ypperligt tillfälle att ta lådan i bruk. Efter ett par försök har hon nu accepterat lådan och både mor och barn verkar stortrivas i nya lyan.

1 kommentar:

  1. Dessa små busar...mina rymmer dagligen. :) Bra att dom verkar trivas i sitt nya hem.
    /Annika

    SvaraRadera