söndag 24 oktober 2010

Katteri på sparlåga

Funderar en hel del på katteriets framtid, just nu. Är inte säker på om det blir någon fortsättning. Kommer absolut inte att göra mig av med katterna utan det är själva uppfödningen det handlar om.

Mina båda kattdamer har kommit in i någon slags loj och skön höstdvala. De nobbar varje inbjudan till kattgården eftersom de anser att det inte anstår en riktigt kattdam att ge sig ut i busväder. På sin höjd blir det en expressvända ut och sen blixtsnabbt in igen. Väl inne slår sig Ariel gärna till ro på fårskinnsfällen framför fönstret och ligger sen där och snusar frisk luft från den lilla glipan i fönstret. Uppenbarligen rätt nöjd med tillvaron.

Esprit sover bort dagarna för att kvickna till vid halvfyrasnåret varje morgon. Då tar hon till alla medel för att få igång tråkigt sovande familjemedlemmar. Rispa på tapeten, "stångas" med huvudet, nafsa lätt och krafsa på fönsterkarmen är några effektiva tilltag. Rätt påfrestande men hon är trots allt rätt go när jag till sist ger vika och fångar in henne i famnen när hon stångats för femitelfte gången. Rätt hög mysfaktor trots den tidiga timmen när jag känner att hon slappnar av och spinner nöjt.

3 kommentarer:

  1. Ger alla Lyckotassar i framtiden /Jam & Kram!!!

    SvaraRadera
  2. Klart det finns en fortsättning på ditt katteri......en ny liten dam kommer att spatsera in hos dig så småningom....det vet jag med all säkerhet. :) Kanske rent av en liten padda. ;)

    Ett tips mot katter som väcker en...stäng dörren :)

    kram

    SvaraRadera