onsdag 17 februari 2010

Nytt försök

Hankattägaren sa att Ariel var välkommen så i dag bar det iväg. Eftersom det är riktigt vinterväder inredde jag transportburen med fårskinnsfäll. Det uppskattades tydligen. Ariel som vanligtvis brukar tröttna och påtala det efter en stunds resande, låg knäpptyst och halvslumrande hela resan.

Antingen så visste hon vad som väntade, eller så var det myset i fårskinnsfluffet som hade en lugnande inverkan, i vilket fall låg hon ovanligt tyst under hela resan. Själv njöt jag av utflykten, rullade genom det vackra vinterlandskapet till Frimanssons uppläsning om författaren Stella Friberg. Supermysigt.

Nu är det tomt här hemma. Esprit går runt och letar och ropar efter Ariel. Melody verkar inte ha tagit någon särskild notis om att Ariel är borta. Hon är helnöjd med att ha Esprits fulla uppmärksamhet.

2 kommentarer:

  1. Åååå,hoppas det "tar sig" så det blir små♥ framöver...Jam & Kram!!!

    SvaraRadera
  2. Nøj hvor bliver det bare spænderne :)

    jeg håber virkelig på Ariel bliver gravid denne gang, for hvor ville jeg blive glad for at jeg kunne købe en lilla masket pige, du har de dejligste og smukkeste birma katte, nogle jeg virkelig misunder :D jeg vil være så lykkelig for at ha en af Ariel's killinger, det er min drøm

    SvaraRadera