söndag 15 mars 2009

En antydan till rondör

Om jag inte misstar mig så börjar en viss antydan till rundning synas på Ariels mage. Aningen lite större på vänster sida än den högra känns det som. När hon gör sin lilla hälsningscermoin lägger hon sig numer alltid på den högra sidan vilket gör att man lätt känner en liten putmage.

Armar uppåt sträck och knäna böj

Ariel hör direkt när jag svänger in med bilen framför huset. Samtidigt som jag kliver in i hallen kommer hon emot mig med svansen med fin hälsningsböj som i bland följs av ett hej-mjau. Sen, som av en händelse, faller hon liksom omkull och sträcker välmående på sig. Armar, f'låt framben, uppåt sträck är en lika uppfordrande som oemotståndlig inbjudan att klappa armhålor och mage.

Skulle man få för sig dumheten att ignonerar möts man av en förebrående blick, och gör inte om den dumheten :-*

1 kommentar: